Ofte stillede spørgsmål

Kan jeg annullere min ordre efter bestilling?
Ja. Du har mulighed for at annullere din ordre, indtil vi begynder at plukke den. Ønsker du at annullere din ordre, skal du blot kontakte vores kundeservice på tlf. 93 40 99 27.

Kan jeg ændre min ordre efter bestilling?
Du har mulighed for at rette i størrelse eller farve på de varer, du har bestilt. Du kan også slette én eller flere varer fra din ordre. Ændringer kan foretages, indtil vi går i gang med at plukke din ordre. Vi har desværre ikke mulighed for at ændre til andre varer. Kontakt
vores kundeservice på tlf. 93 40 99 27, hvis du ønsker at redigere i din bestilling..

Kan jeg tilføje varer til en eksisterende ordre?
Vi kan desværre ikke tilføje varer til en allerede eksisterende ordre, da vi ikke har mulighed for at hæve flere penge på dit kort, end det beløb du har godkendt ved ordreafgivelse.Du skal derfor placere en ny ordre, såfremt du ønsker flere varer.

Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse, og jeg er i tvivl om min bestilling er gået igennem?
Har du ikke modtaget din ordrebekræftelse, kan den være endt i dit spamfilter. Start derfor med at tjekke din reklame/uønsket post-mappe. Ligger ordrebekræftelsen ikke her, bedes du kontakte vores kundeservice på kundeservice@nielsens.dk, så vi kan sende dig en kopi af ordrebekræftelsen.

Hvordan kan jeg betale for min ordre?
Du kan benytte følgende betalingsmuligheder:

  • Dankort
  • VISA
  • Mobilepay
  • MasterCard
  • Visa Electron
  • Maestro
  • Viabill

Hvornår bliver pengene trukket for min bestilling?
Vi trækker først pengene fra din konto, når din bestilling bliver gjort klar til afsending på vores lager eller i én af vores butikker.

Kan jeg få kredit?
Du har mulighed for at betale med Viabill, som tilbyder en afdragsordning. Du kan læse mere hos Viabill her.

Hvornår bliver min ordre afsendt?
Hos NIELSENs afsender vi din pakke hurtigst muligt efter modtagelsen af din ordre - oftest inden for 24 timer. Vi garanterer, at vi afsender din ordre inden for 1-6 hverdage, medmindre andet er anført ved bestillingen.

Kan jeg få leveret til udlandet?
Desværre ikke. Vi leverer kun til Danmark.

Hvordan sporer jeg leveringen af min ordre?
Vi sender alle vores ordrer som forsikrede pakker. Når ordren er pakket, vil du modtage en mail med et Track&Trace-link. Når pakken overdrages til den valgte transportør, vil du modtage yderligere besked om leveringen direkte fra transportøren.

Hvorfor mangler nogle af mine varer i min pakke?
Hvis der mangler én eller flere varer i din pakke, kan det være fordi, vi ikke har kunnet samle din ordre på ét lager, og du vil derfor modtage flere pakker.

Du modtager et track&trace-link for hver afsendt pakke.

Mangler du at modtage én eller flere varer, og er du i tvivl om,
hvorvidt din ordre er opdelt, kan du kontakte os på på tlf. 93 40 99 27 eller mail kundeservice@nielsens.dk.

Hvad gør jeg, hvis min vare er beskadiget under transport?
I tilfælde af at dine varer er blevet beskadiget under transport, bedes du kontakte vores kundeservice på kundeservice@nielsens.dk eller ring på tlf. 93 40 99 27.

Jeg har modtaget en forkert vare, hvad gør jeg?
Skulle du beklageligvis have modtaget en forkert vare, bedes du oprette en retursag på https://nielsens.smartpack.dk/return/nielsens. Her kan du angive, at du har modtaget en forkert vare, og om du ønsker den rigtige tilsendt eller pengene retur. Når retursagen er oprettet, får du en QR-kode, du skal vise hos din lokale GLS-pakkeshop – så printer de en label ud for dig. Det koster dig naturligvis ikke noget at anvende returlabelen, når det er os, der har lavet en fejl. Så snart vi modtager din returpakke på lageret, sørger vi for at få lavet en kreditnota til dig eller sendt den rigtige vare,
alt efter hvad du ønsker.

Jeg har ikke modtaget mine varer – hvad gør jeg?
Alle ordrer bliver sendt som forsikrede pakker, og du vil derfor kunne spore pakken for at se, hvor den befinder sig. Såfremt der ikke er sket noget på tracking, kan du kontakte os på kundeservice@nielsens.dk eller tlf. 93 40 99 27.Vær dog opmærksom på, at din pakke kan være pakket, efter posten har afhentet vores pakker. Vi vil derfor appellere til, at du minimum venter til dagen efter kl. 20 med at kontakte os.

Hvilken leveringsmetoder kan jeg vælge?

Du kan vælge mellem følgende leveringsformer:

  • PostNord-pakkeshop - Levering til pakkeshop
  • PostNord Erhverv - Levering til erhvervsadresser
  • PostNord med omdeling - Levering til døren
  • GLS-pakkeshop - Levering til GLS pakkeshop

Hvad koster fragten?

Vi tilbyder fri fragt til pakkeshop ved køb over 300 kr. 
Handler du for mindre er vores fragtpriser som følgende: 

  • PostNord-pakkeshop 29,00 kr.
  • GLS-pakkeshop 29,00 kr. 
  • PostNord Erhverv 39,00 kr.
  • PostNord med omdeling 49,00 kr. 

Hvor lang returret har jeg efter køb?

Efter modtagelse af din pakke har du altid 14 dages fuld returret.

Hvordan sender jeg mine varer retur?

Du kan hurtigt, nemt og billigt sende din pakke retur til os. Vælger du at sende dine varer retur til os, skal du blot gå ind på nielsens.smartpack.dk/return/nielsens og oprette en
returforsendelse.

Min ordre er sendt i flere pakker - må jeg sende samlet retur?

Såfremt din ordre er sendt til dig i flere pakker, må du meget gerne samle din returlevering i én pakke for at spare på portoen. Sender du i flere pakker, vil du blive trukket 29 kr. i returfragt pr. pakke.

Vælger du at sende flere ordrer retur i én pakke, skal du vedlægge en note med alle ordrenumre angivet. Ellers har vi ikke mulighed for at finde dig i systemet og oprette en kreditering.

Kan jeg returnere mine varer i en butik?

Ja! Du kan altid bytte og returnere i en af vores 16 butikker helt gratis. Du skal blot medbringe din ordrebekræftelse på telefon. Bemærk! Har du betalt med Viabill, kan retur/ombytning dog ikke ske i en af vores butikker. Ved anvendelse af denne betalingsform, skal du altid oprette en returforsendelse på https://nielsens.dk/pages/retur og sende varen retur til os.

Hvad koster det at sende min pakke retur?

Det koster 29 kr. at benytte vores returlabel via https://nielsens.smartpack.dk/return/nielsens

Er det muligt at ombytte en vare via webshoppen?

Ja, det er muligt at ombytte en vare gennem webshoppen – du har mulighed for at bytte til en anden farve eller anden størrelse.

Du skal blot oprette
en retursag på
https://nielsens.smartpack.dk/return/nielsens og vælge, at du gerne vil ombytte din vare – det er helt gratis.

Bemærk at vi kun bytter varer, der er køb over webshoppen.

Jeg har sendt min pakke retur, hvornår kan jeg forvente min refundering?

Vi bestræber os på at behandle alle retursager inden for 10 hverdage efter modtagelse. Når du har modtaget din kreditnota, kan der gå yderligere op til 6 bankdage, før du kan se pengene på din konto. Har du anvendt MasterCard til betaling af din ordre, kan der gå op til 30 dage, før pengene bliver sat ind på din konto.

Hvis jeg har købt en vare i butikken, kan jeg så sende den retur til webshoppen?

Nej, det er desværre ikke muligt at returnere dit køb fra en af vores butikker via vores webshop. Køb, der er foretaget i vores fysiske butikker, skal altid byttes/returneres i butikken igen. Du er velkommen til at bytte samt returnere i alle vores butikker. 

Jeg har valgt at bytte over
webshoppen, hvornår kan jeg forvente at få min nye vare?

Vi bestræber os på at behandle alle retursager inden for 10 hverdage. Når din ombytningsordre er blevet behandlet, vil din nye ordre blive frigivet og sendt afsted hurtigst muligt fra vores lager eller vores butikker.

Hvad gør jeg, hvis min vare er defekt eller mangler noget?

Har du mod forventning en reklamation på en vare, ønsker vi altid at løse problemet hurtigt og nemt. Inden du sender en reklamation retur, skal du altid kontakte vores kundeservice på kundeservice@nielsens.dk, så vi sammen kan finde den bedste løsning. For at lette behandlingstiden bedes du medsende et billede af fejlen. Du kan forvente svar inden for 1-2 hverdage.

Hvordan logger jeg ind på min konto?

Når du skal logge ind i kundeklubben på Nielsens.dk, skal du klikke på kundeklubikonet i højre hjørne. Er du på fra mobilen/tablet ligger loginfunktionen under Menu-feltet.Har du glemt din kode, kan du få en ny tilsendt på mail eller sms ved at klikke på ’Glemt adgangskode’.

Hvordan benytter jeg min fødselsdagsrabat ved køb på NIELSENS.dk?

Det er muligt at anvende din
fødselsdagsrabat online og i vores butikker. Vil du bruge den online, skal du indtaste den medsendte kode i rabatkodefeltet. Vil du bruge den i en af vores butikker, skal du vise mailen ved kassen. 

Hvordan optjener jeg point?

Når du handler, optjener du 3% i bonus. Du optjener point, når du er logget ind i kundeklubben ved checkout.  

Du kan også optjene din bonus
ude i forretningerne. Gør ekspedienten opmærksom på, at du er medlem, og så kan de hjælpe dig med at optjene bonussen på dit køb.

Hvordan bruger jeg mine point?

Ønsker du at bruge din bonus, skal du skrive din personlige kode i check-out. Den kode kan du finde nede i venstre hjørne inde på din personlige side.

Vær opmærksom på, at du ikke kan bruge mere, end hvad der
handles for.

 

Køb af gavekort til NIELSENs

Det er muligt at købe gavekort online. Alle gavekort er gyldige fem år fra udstedelsesdatoen. Gavekort, der er købt online, bliver sendt til din mail inden for 24 timer eller den næstkommende hverdag. Vær opmærksom på, at gavekort kun kan bruges i vores forretninger og ikke online.

Ønsker du at give et gavekort til vores butikker, kan det købes her.

Jeg har valgt at få ombyttet mine varer til et gavekort

Når du sender varer retur til vores webshop, kan du vælge at få dit beløb udbetalt som et gavekort. Vælger du denne løsning, vil du modtage en rabatkode på det fulde beløb, når vi har ekspederet din returordre i vores returafdeling. Vi bestræber os på at behandle alle retursager inden for 10 hverdage efter modtagelse. Vær opmærksom på, at rabatkoden kun kan bruges online og ikke i vores forretninger.

Hvis jeg køber en gave, hvor længe kan den så byttes?

Gaver kan byttes 14 dage efter den dato, som gaven skal gives på. Notér blot datoen i kommentarfeltet ved ordreafgivelse.

Har du en reklamation på en vare, der er købt i en af vores
fysiske forretninger, er det ikke muligt at oprette en reklamationssag gennem
vores webshop. Dette skyldes, at vores webshop og butikker har forskellige
processer i forhold til reklamationer og returneringer.

Skulle du derfor have en reklamation på en vare, skal du
besøge en af vores lokale butikker (det behøver ikke være den samme, som varen
er købt i) med din kvittering og varen. Herefter vil personalet hjælpe dig.

Kontakt kundeservice

Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål herover? 

Så tøv ikke, med at kontakte vores kundeservice!
Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage mellem 10.00 og 15.00.

Telefon: 93 40 99 27

E-mail: kundeservice@nielsens.dk