Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder køb af varer på nielsens.dk, der er ejet af:
NIELSENs A/S
CVR-nr. 30080076
Hvidkærvej 31 C
5250 Odense SV
Tlf. 93409927
kundeservice@nielsens.dk
Aftalerne indgås på dansk. Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via nielsens.dk og ikke ved køb i vores fysiske butikker.
1. BETALING OG LEVERING
Vi modtager betaling med:
Dankort
Visa
MasterCard
MobilePay
Visa Electron
Maestro
ViaBill
Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og din ordre er opdelt i flere pakker, vil pengene blive trukket, når den sidste pakke er afsendt. Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Hos NIELSENs er der ingen kortgebyr.
Benytter du dig af ViaBill, gælder reglerne, som du finder her.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her
Vi afsender varen 1-3 hverdage efter dit køb. Vi leverer varerne med GLS og PostNord. Vi leverer til Danmark.
Du kan vælge imellem følgende leveringsformer:
GLS Pakkeshop - kr. 29,00
PostNord Pakkeshop - kr. 29,00
PostNord Erhverv - kr. 39,00
PostNord Levering til døren kr. 49,00
Køber du for over 399 kr. tilbyder vi fri fragt til pakkeshop.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Vi tager i mod:
- VISA
- Mastercard
- Dankort
- Mobilepay
Pengene bliver reserveret i 30 dage, fra købsdatoen.
2. FORTRYDELSESRET
Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Læs mere om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenunder.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse. I tilfælde af delvis returnering af varer i henhold til fortrydelsesfristen tilbagebetales forsendelsesomkostningerne ikke. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten
Du fortryder dit køb hos NIELSENs ved at give os besked om, at du fortryder. Det kan du gøre ved at sende os en mail på kundeservice@nielsens.dk eller ved at kontakte os på tlf. 93409927.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.
BEMÆRK: Er din pakke allerede i gang med at blive behandlet på vores lager eller i en af vores butikker, eller er den allerede afsendt, har vi ikke mulighed for at standse afsendingen af din pakke. Du skal derfor oprette en retursag her, såfremt du ønsker at fortryde dit køb.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Varen sendes til:
NIELSENs A/S
Hvidkærvej 31 C
5250 Odense SV
Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 30 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for returnering af varen, såfremt du ønsker at returnere din ordre helt eller delvist. Det er dig der hæfter hvis der opstår en skade med varen under transporten.
Ønsker du at benytte NIELSENs’ returlabel, kan du oprette en retursag her. Du får tilsendt en QR-kode, der skal vises hos din lokale GLS-pakkeshop – så printer de en label ud for dig. Anvender du vores returlabel, fratrækkes det til enhver tid gældende beløb oplyst på nielsens.dk/levering inden tilbagebetaling af dit tilgodehavende. Du kan også vælge at returnere gratis i en af vores fysiske butikker. Bemærk, at du ved betaling med ViaBill ikke kan benytte denne mulighed. I dette tilfælde skal varerne sendes retur til webshoppen.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger til fremsendelse. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:
- Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
- Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Ønsker du at bytte eller at returnere din vare i en af vores butikker, skal du medbringe en ordrebekræftelse – det er nok at kunne vise den på din mobiltelefon, men du må også gerne medbringe en printet udgave af den.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug.
Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, så varen mister handelsmæssig værdi, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Du anbefales at tilbagelevere varen i originalemballagen, da manglende original emballage muligvis kan medføre en værdiforringelse af varen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
3. REKLAMATION
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den, fx en materiale- eller fabrikationsfejl finder købelovens mangelsregler anvendelse. Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på tlf. 93409927 eller kundeservice@nielsens.dk for at løse problemet. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du skal oprette din reklamation på følgende link: Registrer reklamation. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Det gør det nemmere for os at finde fejlen og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Varen sendes til:
NIELSENs A/S
Hvidkærvej 31 C
5250 Odense SV
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
BEMÆRK: Vi gør opmærksom på, at reklamationer på varer, der er købt i en af vores fysiske butikker, ikke kan returneres til vores webshop.
Har du derfor en reklamation på en vare, der er købt i en forretning, skal du besøge en af vores butikker (det behøver ikke være den samme, hvor varen oprindeligt er købt) med kvitteringen og varen.
4. OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kundeservice@nielsens.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn
Adresse
Tlf. nr.
Mailadresse
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos NIELSENs A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på nielsens.dk er Head of E-commerce Eric Frederiksen. NIELSENs A/S
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@nielsens.dk
5. GAVEKORT
Køb af gavekort til NIELSENs
Det er muligt at købe gavekort online. Alle gavekort er gyldige tre år fra udstedelsesdatoen. Gavekort, der er købt online, bliver sendt til din mail kort tid efter, du har foretaget dit køb. Købte gavekort kan bruges både online og i vores butikker.
6. STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
NIELSENs A/S
CVR-nr. 30080076
Hvidkærvej 31 C
5250 Odense SV
Tlf. 93409927
kundeservice@nielsens.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
___________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _____________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: ______________________________________ Dato: _________________
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14-11-2024