Udsalget er startet - spar helt op til 50%

Fri fragt ved køb over 399,- Levering lige til døren

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på nielsens.dk, der er ejet af:

Nielsens A/S 

CVR-nr. 30080076

Hvidkærvej 31 C

5250 Odense SV

Tlf. 0045 63109926

Kundeservice@nielsens.dk

Aftalerne indgås på dansk. Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via nielsens.dk og ikke ved køb i vores fysiske butikker.

1. BETALING OG LEVERING

Vi modtager betaling med

  • Dankort
  • Visa
  • MasterCard
  • MobilePay
  • Visa Electron
  • Maestro

Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Er der valgt ”Click & Collect” hæves pengene når pakken afhentes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes. Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Hos NIELSENs er der ingen kortgebyr. Benytter du dig af ViaBill gælder reglerne som du finder her . 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.  

Læs mere her: https://viabill.com/kredit   

Vi leverer varen 1-4 hverdage efter dit køb. Vi leverer varerne med GLS og Postnord. Vi leverer til Danmark. 

Du kan vælge imellem følgende leveringsformer:

  • GLS Pakkeshop kr. 29,00
  • Postnord Pakkeshop kr. 29,00
  • Postnord privat omdeling kr. 49,00
  • Postnord Erhverv kr. 29,00
  • Click&Collect - du afhenter gratis i en af vores 18 butikker

Altid gratis fragt på ordrer over kr. 399,00,-

2. FORTRYDELSESRET

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse. I tilfælde af delvis returnering af varer i henhold fortrydelsesfristen tilbagebetales forsendelsesomkostningerne ikke. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til:

Nielsens A/S

Hvidkærvej 31 C

5250 Odense SV

E-mail: Kundeservice@nielsens.dk

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Du kan benytte vores standard fortrydelsesformular eller lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Fortrydelsesformularen bliver sendt til dig sammen med vores bekræftelse af købet eller fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen. Du kan også udfylde og indsende fortrydelsesformularen eller en hvilken som helst anden utvetydig meddelelse om, at du fortryder køb på vores hjemmeside nielsens.dk. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. 

Varen sendes til:

Nielsens A/S

Hvidkærvej 31 C

5250 Odense SV

Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for returnering af varen såfremt du ønsker at returnere den fulde ordre. Ønsker du at benytte returlabelen der er medsendt ved levering af ordren fratrækkes det til en hver tid gældende beløb oplyst på nielsens.dk/levering, inden tilbagebetaling af dit tilgodehavende.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger til fremsendelse.  Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

- Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

- Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, så varen mister handelsmæssig værdi, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Du anbefales at tilbagelevere varen i originalemballagen, da manglende original emballage muligvis kan medføre en værdiforringelse af varen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

3. REKLAMATION 

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den, fx en materiale eller fabrikationsfejl finder købelovens mangelsregler anvendelse. Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på tlf. 0045 63109926 eller Kundeservice@nielsens.dk for at løse problemet. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger, benyt gerne den med varen vedlagte returporto label, eller få en tilsendt fra os. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse hvad problemet er, det gør det nemmere for os at finde fejlen og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. 

Varen sendes til:

Nielsens A/S

Hvidkærvej 31 C

5250 Odense SV

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

4. OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

https://naevneneshus.dk/ 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.  


Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Nielsens A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på Nielsens.dk er Økonomichef Nikolai Bødker Andersen.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.


Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@nielsens.dk 

   

STANDARD FORTRYDELSESFORMULAR

Udfyld vores standard fortrydelsesformular og send den til os på e-mail eller med almindelige post.

Standardfortrydelsesformular

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.01.2020

NIELSENS A/S – Hvidkærvej 31 C – 5250 Odense SV - CVR-nr. 30080076